Saturday 4 January 2014

Kenapa saya pilih Shaklee??? kenapa dan bagaimana????

 

 

Assalammualaikum
selamat petang sabtu uollsss
sabtu pertama di tahun 2014
hujan lak tu...ngeee
hari ni nak cerita tentang perubahan 360 darjah saya di 2014..
sekadar berkongsi pengalaman
yang buruk di jadikan pengajaran kan

=)

saya perkenalkan diri saya ye..nama saya zarina ataupon kawan2 lebih senang panggil saya ina
saya seorang pensyarah sepenuh masa..student lak panggil saya miss zarina *feeling muda uollss*
ibu kepada sepasang cahayamata,isteri kepada seorang cikgu di sekolah gomen*hik~*

kisah saya bermula pada tahun lepas..
Anak pertama saya,kakak Iman mudah demam,selsema dan juga batuk
mungkin effect dari kelahirannya
kakak iman lahir dengan berat hanya 2.01 sahaja
kecikkan..hehehe
masa di wad,nurse2 pelatih tu suka dukung dia sbb kecik
senang dukung..cam dukung anak patung katanye
hahaha~

anak kedua saya,adik Nawfal pula lahir x cukop bulan
kata doktor la...hahaha
kuar masa nak masuk 35 minggu
kena jaundice hampir sebulan
dok wad jaundice 2 hari saya da mintak doktor balik umah
hari2 berulang ke klinik kesihatan untuk cek darah
sian tengok kaki cumel tu kena cucuk je
effect nye sama..mudah demam,selsema dan batuk
pernah gugel..ramai tulis baby pre-mature mmg camtu
ntahla..

sebagai ibu...batuk,demam dan selsema bukan perkara remeh pada saya
kalau boleh saya xnk terlalu dedahkan anak2 pada ubat2 klinik@hospital
apatahlagi antibiotik
saya perlukan ubat semula jadi
petua mungkin...
tapi didedahkan dengan dunia kemodenan mematahkan usaha saya menggunakan benda2 semulajadi
=)
hik~

setiap hari saya gugel tentang kesihatan anak dan juga rawatan semulajadi dan juga homeopati
sampaila terbaca tentang Mealshake
gugel plak tentang Mealshake
gugel tentang testimoni Mealshake
terus jatoh hati
wowwww

mudahkan terjatuh hati
hahaha

terus msg nk beli
dan....
Alhamdulillah...
banyak sangat perubahan
bila dorg consume mealshake tu

lepas abes satu canister tu baru la terbukak pintu hati nak jadi ahli
kebetulan masa tu mak saya mmg tgh cari supplement
maklumla..org tua ni perlukan supplement tambahan untuk diri sendiri kan
mencegah lebih baik dari mengubati

Antara sebab lain kenapa saya pilih Shaklee:
  • Dengan bayaran serendah RM65, keahlian adalah seumur hidup kecuali tidak membuat sebarang belian dalam tempoh bertahun-tahun.
  • Saya ada ketua yang x pernah memaksa anak buah untuk capai target sebb dalam bisnes ni mmg xde target..ini bisnes kita jadi kita yang tetapkan target sendiri..leader kita cuma akan memantau kita..mengingatkan kita kalau nampak mcm da leka..hehehe 
  • Bisnes yang patuh syariah dan kaedah yang diajar jika mahu serius berniaga sememangnya logik untuk dicapai walau tanpa modal. (kecuali untuk mendaftar keahlian)
  • Selain dapat membuat belian dengan harga ahli, kita juga boleh dapat mata(UV) daripada setiap pembelian dan jika mencapai minimum 150UV sebulan, sudah layak menerima bonus.
  • Paling best, makin banyak jualan/belian, makin banyak bonus yang Shaklee bayar dan bonus masuk tengah bulan pula tu..di saat gaji bulanan tinggal separuh atau suku..Yg ni saya suka.
  • Saya boleh berniaga secara santai..tgh buat kerja rumah pon boleh balas sms/whatsapp customer..yang paling penting anak2 depan mata.keje umah pon siap..mudahkan
  • Dimasukkan dalam group khas..sharing di antara ahli group banyak membantu dalam menambah info2 dan strategi jualan
  • sentiasa berhubung dengan ketua kita..ketua akan sentiasa bertanya tentang keadaan kita..pendek kata..tidak di abaikan la..=)
  • Tidak perlu attend kelas..kita ada sesi coaching bersama leader..bukan tiap2 minggu
  • tidak perlu simpan stok banyak2 macam sesetengah bisnes lain,kalau xnk simpan stok pon xpe..bila customer order terus online..Shaklee akan uruskan proses penghantaran..simple
  • jadi ahli untuk kegunaan sendiri @ ahli keluarga pon dah memadai...kita akan dapat harga ahli..=)


berminat nak tahu???
 
013.206.0902
zarina.sharudin@gmail.com



































No comments:

Post a Comment