Saturday 4 January 2014

~bersangka baik la..kerna itu jalan terbaek~

 

Assalammualaikummmm
selamat malam uollsss
sambil tunggu makaroni rebus tu kembang mari la ki meng-hapdet belog
muahaha~

nak citer pasal bersangka baik sesama manusia

kenapa?
sebab baru tadi saya dapat call 

daripada siapa?
daripada student saya yang baru keluar pusat pemulihan

soalan dia?
boleh x saya sambung belajar?

dialog dia...

"Assalamualaikum miss,maaf ganggu malam2 ni..saya nak tanya satu soalan la"
"Waalaikumussalam,x ganggu pon..soalan apa?
"saya ni boleh belajar lagi x?
"mesti lah boleh.kenapa?"
"miss kan tau status saya sekarang ni"
"jangan risau,tempat awak masih ada lagi"
"terima kasih miss.Hari isnin saya jumpa miss kat ofis ye"
"boleh..datangla"

nampak x?

status tu memainkan peranan yang sangat besar dalam kehidupan kan
saya sebagai seorang guru begitu terkesan sekali dengan apa yang dia cakapkan
dia begitu takutkan penerimaan orang sekeliling
mmg x salah dia berfikiran begitu
tapi kita sebagai org sekeliling yang memainkan peranan



berfikirlah..
sebelum kita bersangka buruk

muhasabah diri
*self reminder*

No comments:

Post a Comment