Thursday 6 March 2014

Work-At-Home-Mother..WAHM?

slmt tgh ari korang
ngeee~

arini saja nk citer pasal menjadi surirumah

hmmm...

dulu mas belajar dah simpan cita2 nnt abes blaja esti nak tros keja
Alhamdulillah..abes bljr..blom konvo lagi dah dpt keje
saya antara yg paling awal dpt keje berbanding kwn2 yang lain
rezeki masing2 kan

bila dah kerja,pegang gaji sendiri
bangga kot..x sia2 bljr degree 4 taon
ngeee~

bila dah kawen
bila dah ada anak
masih keje
tp semangat tu x sama cm zaman bujang dulu

anak demam..EL
babysitter xde...EL

msuk keje kol 8
baik keje kol 8
lectures
assignments
quizzes
tutorials

berlambak....
belom campur lagi time exam
stresss!!

kol 5 adalah waktu yang di tunggu2
berdesup balik
dah x pandang kiri kanan
dalam otak nk sampai umah cepat
nak jumpa suami
nak jumpa anak2

itu yg paling best

balik umah kemas umah sket,masak
bagi ank2 makan,main ngan anak,bgaduh ngan anak pasal channel TV
hahaha~

tipu la kalau cakap perkara ni x best
best!!
memekik suruh anak2 tido
part ni yg paling best
muahaha~


Dulu saya keja di tempat X
berjawatan yang sume org idam2 kan
staf bawahan hormat
meeting ngan org2 besar
tapi saya x enjoy
saya syg kerjaya saya
sbb itu mmg cita2 saya
tp saya xde keikhlasan
masa saya di penuhi dengan mesyuarat sana sini
outstation sana sini
fly sana sini
drive sana sini
meeting sampai malam
smbg plak sok nye..sampai malam gak
drive balik malam2..sorg2..
buat anak2 tertunggu
buat suami risau blk malam2

itu bukan dunia saya
itu bukan diri saya

saya cuma ada sabtu dan ahad untuk spend masa dengan anak2.dengan suami
buat sarapan,masak.main dgn anak2,bguling2 dgn anak,main2 dengan anak

saya xnk terlepas proses pembesaran mereka
semua tu momen2 indah yang xkan berulang
itu pendapat saya

saya selalu bertanya
sampai bila saya nk hamba kan diri pada semua ni
saya perlukan masa
utk gantika balik masa yg saya da abes kan 

sebab tu saya nekad nak wat part time
google sana sini
dan saya jumpa Shaklee!!

saya xnk wat bisnes yg saya perlu jumpa client promot barang itu ini
kelas sana sini
travel sana sini

saya nk keluarga ada depan mata

dan...
ini yang saya lakukan

Shaklee

satu yang saya dapat dr Shaklee
menggalakkan WAHM
Work - At - Home - Mother

saya lah bos
saya la pekerja
saya lah ibu
saya lah isteri

di rumah!!

Saya ada masa bersama keluarga
saya ada masa utk uruskan diri sendiri
saya tentukan masa bekerja saya
dan...
saya ada pendapatan sendiri!!

saya jimat duit baby sitter
saya jimat duit minyak kete

dan saya masih mampu bershopping utk diri sendiri
x perlu harap duit suami

sekarang pon
Alhamdulillah..
duit bonus Shaklee yang saya dapat mampu membuatkan saya beli semua keperluan saya,anak2 dan suami juga

saya dapat kegembiraan
saya dapat ketenangan

mmg saya belom berhenti keje sebab saya masih terikat dengan kontrak

ini cita2 dan impian saya

hantar dan amik ank blk skolah
ngeee~
saya ada satu sikap over protected sket ye
saya x sk org lain uruskan anak saya
hahaha

Antara sebab lain kenapa saya pilih Shaklee: 
  • Dengan bayaran serendah RM65, keahlian adalah seumur hidup kecuali tidak membuat sebarang belian dalam tempoh bertahun-tahun.
  • Saya ada ketua yang x pernah memaksa anak buah untuk capai target sebb dalam bisnes ni mmg xde target..ini bisnes kita jadi kita yang tetapkan target sendiri..leader kita cuma akan memantau kita..mengingatkan kita kalau nampak mcm da leka..hehehe 
  • Bisnes yang patuh syariah dan kaedah yang diajar jika mahu serius berniaga sememangnya logik untuk dicapai walau tanpa modal. (kecuali untuk mendaftar keahlian)
  • Selain dapat membuat belian dengan harga ahli, kita juga boleh dapat mata(UV) daripada setiap pembelian dan jika mencapai minimum 150UV sebulan, sudah layak menerima bonus.
  • Paling best, makin banyak jualan/belian, makin banyak bonus yang Shaklee bayar dan bonus masuk tengah bulan pula tu..di saat gaji bulanan tinggal separuh atau suku..Yg ni saya suka.
  • Saya boleh berniaga secara santai..tgh buat kerja rumah pon boleh balas sms/whatsapp customer..yang paling penting anak2 depan mata.keje umah pon siap..mudahkan
  • Dimasukkan dalam group khas..sharing di antara ahli group banyak membantu dalam menambah info2 dan strategi jualan
  • sentiasa berhubung dengan ketua kita..ketua akan sentiasa bertanya tentang keadaan kita..pendek kata..tidak di abaikan la..=)
  • Tidak perlu attend kelas..kita ada sesi coaching bersama leader..bukan tiap2 minggu
  • tidak perlu simpan stok banyak2 macam sesetengah bisnes lain,kalau xnk simpan stok pon xpe..bila customer order terus online..Shaklee akan uruskan proses penghantaran..simple
  • jadi ahli untuk kegunaan sendiri @ ahli keluarga pon dah memadai...kita akan dapat harga ahli..=)




best kan...
jom2
be part of our team
Shaklee's Team

more info?
013.206.0902

No comments:

Post a Comment