Sunday 8 December 2013

Set Kesuburan wanita yang gojes!!!









Punca Ketidaksuburan dikalangan wanita


1. Gangguan telur
- hormon yang tidak seimbang mengganggu proses ovulasi hingga menyebabkan telur tidak matang. Keseimbangan boleh terganggu jika anda mempunyai berat badan yang terlalu kurang @ terlalu berat,mengalami perubahan berat badan mendadak dalam masa yang singkat mahupun kelenjar tiroid tidak berfungsi dengan baik. 

2. Saluran fallopio tersumbat - berlaku mungkin disebabkan jangkitan kuman yang menyebabkan sebahagian atau sepenuhnya tiub tersumbat. Antara sebab lain yang mungkin berlaku ialah kandungan luar rahim di mana janin menempel di tiub fallopio & bukannya rahim atau ia disebabkan oleh endometriosis. 

3. Endometriosis
- berlaku apabila endometrium (tisu dari selaput dalam rahim) berkembang & tumbuh di luar rahim. Mungkin terdapat sedikit tisu endometrium yang melalui tiub fallopio ke ruang perut semasa kitaran haid. Hal ini menyebabkan berlaku radang setempat yang menyebabkan organ berdekatan perut melekat sesama sendiri & menyebabkan kesakitan haid.





4. Antibodi menyerang
- tubuh tidak dapat mengenal pasti sel telurnya dan sistem imunisasi akan membentuk antibod yang akan menyerang sel gamet (telur & sperma). Kes antibodi menyerang sel sperma paling banyak berlaku. Disebabkan itu sel sperma tidak dapat memasuki bahagian rahim & persenyawaan tidak dapat dilaksanakan

5. Masalah rahim
- fibroid rahim adalah ketumbuhan yang sering terjadi kepada wanita. Ia adalah keadaan di mana terdapat ketumbuhan di dalam rahim yang terbentuk daripada lapisan otot & tisu penghubung di dalam rahim. Ia boleh membesar & menyebabkan kesakitan semasa haid.


ini adalah kebanyakan punca ketidaksuburan dikalangan wanita
memang benar..

bertahun berkahwin tanpa cahayamata adalah satu perkara yang membimbangkan atau dengan erti kata yang lain adalah satu perkara yang menakutkan dikalangan wanita

seperti drama tv, kaum wanita sering dipersalahkan dalam hal ini tapi kenyataan yang sebenarnya adalah 1/3 punca tidak mendapat cahayamata mmeg berpunca dari wanita
tetapi 1/3 punca lagi adalah berpunca dari lelaki

sehubungan dengan itu Shaklee cuba membantu kaum wanita dengan menghasilkan Set Kesuburan khas untuk wanita tetapi bukanlah di jamin 100% yang wanita akan mengandung selepas consume vitamin ni ye kawan2..

ini adalah salah satu usaha
=)

seperti yang kita maklum terdapat 1002 kebaikan yang ada dalam 2 vitamin ini
jom kita baca tentang kebaikannya...

ngeee~



GLA Complex

  • GLA (gamma-linolenic acid) Shaklee diekstrak dari borage 
  • GLA membentuk prostaglandin untuk mengawal selia hormon lelaki dan wanita, memperbaiki simptom PMS seperti mood swing,retensi air,senggugut dan sakit payudara
  • GLA juga memastikan kitaran haid teratur
  • GLA membantu dalam penghasilan lendir serviks yang membantu sperma untuk berenang ke uterus, terus ke tiub fallopio untuk bersenyawa dengan sel ovum.Bukan itu saja, cecair ini juga membantu sperma untuk terus hidup dalam tiub fallopio sehingga 5 hari.



berminat??
sms/whatsapp/email
013.206.0902
zarina.sharudin@gmail.com













































No comments:

Post a Comment